Bieslog - Ik wordt
  Klik op de hut voor bezichtiging


  webcam in redactielokaal (werkt niet meer)

 Hoofdredacteur Wim de Bie leest alle reacties - redactie@bieslog.nl

Url = verwijzing naar andere site

beluister = hoorspel, reportage, geluidsact

Video = filmpjes

= bijlagen
De foto's zijn vergrootbaar tot de originele afmetingen.








woensdag 20 maart 2002 21:30  verstuur

Ik wordt



Bovenstaande kapitale tikfout staat al de gehele dag in mijn vorige stuk (Plagiaat?).
Een half uur na publicatie werd ik per mail gecorrigeerd, maar omdat ik 'op reportage' was (waarover morgen meer), kon ik de fout niet snel herstellen. Ook andere lezers waarschuwden mij.

Ik wil maar zeggen: via de mailbox worD ik scherp gehouden en daar dank ik alle schrijvers voor. Ik krijg op- en aanmerkingen, tips en aanvullingen.
Ik herhaal hetgeen in de linkerbalk is vermeld: het is onmogelijk u allen persoonlijk te antwoorden, maar ik neem van alle reacties grondig kennis.

Neem dan een Reactieforum, zeggen sommige lezers. Maak je correspondentie openbaar, wees interactief, dat is nou 'typisch Internet'.
Anderen raden mij zo'n discussieplatform ten zeerste af: de schreeuwers en de lolbroeken nemen daar het heft in handen, voorspellen zij.

Na eigen ervaringen en bezoeken aan vele fora, ben ik ervan overtuigd geraakt dat de Bieslogrespondenten zullen aarzelen of zwijgen als hun schrijven aan de openbaarheid wordt prijsgegeven.
Geen reactieforum op deze site.

In een eerder stukje behandelde ik een gedicht van C. B. Vaandrager. Ik eindigde met de vraag of diens beroemde gedicht over de kleine kroketten, anders wordt gelezen in de wetenschap dat het een deel is uit een cyclus over Madurodam.
In meerderheid koos u voor de Madurodamlink. Voor velen kreeg het gedicht een verrassend nieuwe betekenis.

Enkele lezers hebben met verbazing op de radio een Sterspot gehoord, waarin de hoofdredacteur onbeschaamd reclame maakt voor deze site.
Wat nu? Wordt Bieslog, een site van de VPRO, commercieel uitgebuit?

Het zit zo:
Als in de loop van een uitzenddag blijkt dat bepaalde Sterblokken op radio of tv niet zijn 'uitverkocht', mogen de omroepen de overblijvende zendtijd gratis vullen met spotjes voor hun eigen programma's.

Ik maakte gebruik van de gelegenheid. En tot slot van dit stuk vol eigenpromo en navelstaar, laat ik u getuige zijn van 'the making of'.